Ο θάνατος του ιερού ελαφιού – The killing of a sacred deer (2017)
- Alicia Silverstone, Barry G. Bernson, Barry Keoghan, Bill Camp, Colin Farrell, Denise Dal Vera, Drew Logan, Herb Caillouet, Michael Trester, Ming Wang, Nicole Kidman, Raffey Cassidy, Sunny Suljic
- Γιώργος Λάνθιμος
- Drama, Mystery, Thriller
- November 3, 2017
- Αγγλικά, Γαλλικά
Σύνοψη
Ο Στίβεν είναι ένας καρδιοχειρουργός, παντρεμένος με την Άννα, μια καταξιωμένη οφθαλμίατρο. Είναι ευκατάστατοι και ζουν ευτυχισμένοι με τα δύο τους παιδιά, τη 14χρονη Κιμ και τον 12χρονο Μπομπ. O Στίβεν έχει αναπτύξει φιλική σχέση με τον Μάρτιν, ένα 16χρονο αγόρι, ορφανό από πατέρα, το οποίο μοιάζει να έχει υπό την προστασία του. Τα πράγματα παίρνουν ολέθρια τροπή όταν ο γιατρός συστήνει τον Μάρτιν στην οικογένεια του. Τα δύο παιδιά του Στίβεν, εντελώς ξαφνικά παρουσιάζουν ένα παράξενο είδος παραλυσίας στα κάτω άκρα, ενώ οι ιατρικές τους εξετάσεις φαίνονται καθαρές.
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Στο Φεστιβάλ Καννών η ταινία τιμήθηκε με Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου (Γιώργος Λάνθιμος), ενώ ήταν υποψήφια και για Χρυσό Φοίνικα.
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Μέσα σε μια δεκαετία, ο Γιώργος Λάνθιμος κατάφερε να δημιουργήσει μια δική του εικόνα στο χώρο της έβδομης τέχνης. Μια εικόνα άλλοτε ενοχλητική, άλλοτε μυστηριώδης, άλλοτε παρεξηγήσιμη και άλλοτε διαστροφικά γοητευτική. Το ιδιαίτερο έργο αυτού του ανθρώπου δεν πέρασε απαρατήρητο ούτε στην Ελλάδα, αλλά ούτε και στο εξωτερικό. Στη χώρα μας μάλιστα, μισήθηκε όσο κανένας. Και μόνο στο άκουσμα της λέξης «Λάνθιμος», πολλοί θεατές αισθάνονται αποστροφή. Ίσως γιατί πολλές φορές έχει προβάλει κάτι το διαφορετικό, που εμάς τους απλούς θεατές μας έχει πιάσει απροετοίμαστους. Η αρχή έγινε το 2009 με τον «Κυνόδοντα» και συνεχίστηκε με τις «Άλπεις» (2011), τον «Αστακό» (2015) και τώρα εμπλουτίζεται με τον «Θάνατο του ιερού ελαφιού».
Σε αυτή την ταινία δεν έχουμε να κάνουμε τόσο με υπερπροστατευτικούς οικογενειάρχες όπου τα παιδιά ζουν φυλακισμένα σε «γυάλα» (βλέπε «Κυνόδοντας»), ούτε με κάποια μυστηριώδη λέσχη ή ομάδα ανθρώπων που τα μέλη τους έχουν περίεργες συμπεριφορές (βλέπε «Αστακός»). Το μόνο κοινό που έχει αυτή η ταινία σε σχέση με τις προηγούμενες είναι οι αλλόκοτες τραγικές καταστάσεις και η διαστροφή.