Η χθεσινή νύχτα στον θερινό κινηματογράφο του Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδας ήταν μια ακόμα νύχτα καλού σινεμά με δυο εξαιρετικές επιλογές, την ισπανική ταινία El Pastor/ Ο Βοσκός και την ταινία Jesús/ Χεσούς  σε συμπαραγωγή Χιλής, Γαλλίας, Γερμανίας, Ελλάδας και Κολομβίας.

Ο Βόσκος/El Pastor  είναι η τελευταία ταινία του αρκετά νέου Ισπανού σκηνοθέτη από τη Σαλαμάνκα, Jonathan Cenzual Burley και απέσπασε τις καλύτερες κριτικές στα οκτώ διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου που συμμετείχε.

Ο Βurley μας μεταφέρει στην Ισπανική επαρχία όπου ο Ανσέλμο ένας πενηνταπεντάχρονος βοσκός τον οποίο υποδύεται ο γνωστός ηθοποιός Μiguel Martin, ζει απομονωμένος στη γη του απολαμβάνοντας τη συντροφιά του σκύλου του Πίγιο, την ηρεμία της φύσης, το κρασί, τα βιβλία του και τις χαρές που μπορεί να του προσφέρει μια λιτή σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον ζωή. Ώσπου μια μέρα μια κατασκευαστική εταιρεία του ζήτα να πουλήσει τη γη του και το σπίτι του για να χτίσει υπερπολυτελείς κατοικίες στην περιοχή έχοντας πείσει και άλλους κατοίκους του χωριού να πουλήσουν. Ο Ανσέλμο όμως δεν δέχεται να ανταλλάξει την απλή και όμορφη ζωή του με χρήματα και με την άρνηση του μπαίνει εμπόδιο στην απληστία αλλά και στη διαφθορά της κατασκευαστικής εταιρείας με τραγικές συνέπειες για τον ίδιο.

O σκηνοθέτης μέσα από υπέροχες αφηγηματικές και οπτικοακουστικές τεχνικές μας παρουσιάζει το μεγαλείο της φύσης και της ανθρώπινης ψυχής, της μοναξιάς του ανθρώπου στη μέση του πουθενά που έχει μάθει να ζει αποδεσμευμένος από τα «αγαθά» του καπιταλισμού και της τεχνολογίας.

Γκρο Πλαν που σκιαγραφούν την ψυχοσύνθεση του πρωταγωνιστή, γενικά πλάνα που εξυμνούν την αγριότητα και την ομορφιά της φύσης, και ένα δυνατό σενάριο που κρατά το θεατή σε εγρήγορση και αγωνία μέχρι το τελευταίο λεπτό της ταινίας συνθέτουν ένα κινηματογραφικό χωρίς υπερβολές αριστουργηματικό ψυχολογικό δράμα.

 Η δεύτερη ταινία που είδαμε τo Jesús είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του επίσης νεαρού αλλά πολυτάλαντου σκηνοθέτη και σεναριογράφου από τη Χιλή Fernando Guzzoni. Η ταινία μέσα από σκληρές αλλά και τολμηρές εικόνες εστιάζει στις τρέλες τις εφηβείας αλλά και στην απότομη και βίαιη ενηλικίωση. Ο Jesús-στο ρόλο του ο καταπληκτικός εικοσάχρονος ηθοποιός Nicolas Duran- είναι ένας όμορφος έφηβος που πειραματίζεται με την εμφάνιση του, τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, τη σεξουαλικότητα του και το χορό. Αυτός και οι φίλοι του δεν δίνουν σημασία στο σχολείο αλλά μόνο στη νύχτα όπου τριγυρίζουν στην πόλη και στα nightclubs διασκεδάζοντας. Ορφανός από μητέρα και σε σύγκρουση με τον πατέρα του ο Jesus διαλέγει την γοητεία του να ζεις στο περιθώριο. Ένα μοιραίο λάθος της παρέας του σε μια από τις νυχτερινές του εξορμήσεις θα τον φέρει αντιμέτωπο με την πιο άσχημη πλευρά της ενηλικίωσης αλλά και την προδοσία που ανατρέπει τον κόσμο του.

 Mε σκοτεινή φωτογραφία όπως ταιριάζει στην dark αισθητική των έφηβων πρωταγωνιστών με σκηνές εκρηκτικές στις οποίες επικρατεί η βία, ο ερωτισμός και η απόγνωση που συνθέτουν το πορτρέτο ενός ανθρώπου στην πιο τρυφερή αλλά και δύσκολη ηλικία, ο Guzzoni προσφέρει στον θεατή ένα συγκινητικό δράμα που όμως του λείπει το σασπένς. Η ερωτική σκηνή ανάμεσα στον Jesús και στον φίλο του, ιδιαίτερα ρεαλιστική είναι από τις πιο ωραίες Lgtbq σκηνές του σύγχρονου κινηματογράφου.

H ταινία που  συμμετείχε σε τρία μεγάλα φεστιβάλ κινηματογράφου αυτό του Τορόντο, του Σαν Σεμπαστιάν και της Θεσσαλονίκης άφησε γενικά καλές εντυπώσεις αν και πιστεύω πως ο Guzzoni θα μπορούσε και καλύτερα. Ίσως το γεγονός ότι ασχολήθηκε με πολλές πτυχές της εφηβείας αγγίζοντας τες αλλά χωρίς να εμβαθύνει σε κάποιες περισσότερο δημιούργησε κάποια κενά στο σενάριο.

Ανυπομονούμε για τις επόμενες ταινίες.

Νεφέλη Βουτσινά-Πετσιμέρη

Related Article

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *